28/07/2017
Rutes
Platja de Tamariu

Del Far de Sant Sebastià fins a la Platja de Tamariu. L'essència de la Costa Brava

Avui us proposo una petita ruta pels amants del mar i les caletes encisadores ara que és estiu i sempre convida a fer una remulladeta. Farem una ruta des del Far de Sant Sebastià al terme municipal de Palafrugell, fins a la bonica platja de Tamariu. Pels que no heu estat mai al far de Sant Sebastià la sola visita a aquest edifici emblemàtic, construït el 1851 i encara avui en actiu, ja val la pena. Si alguna nit heu passejat per la zona de Calella de Palafrugell o Llafranc potser haureu vist la llum que desprèn per guiar els pescadors i altres embarcacions que fan ruta en la foscor de la nit. Des del far hi ha unes vistes espectaculars de tot l'entorn marítim i de Llafranc al fons.

El far de Sant Sebastià

La nostra ruta comença a pocs metres de l'edifici del far, a l'ermita de Sant Sebastià de la Guarda. Al costat mateix de l'ermita hi trobareu les restes del poblat ibèric que porta el mateix nom i que data d'entre el segles V i I a.C. Us hi podreu passejar tranquil.lament mentre aneu llegint els cartells descriptius del jaciment.

A partir d'aquí començarem la ruta. És una ruta senzilleta d'unes dues hores de durada i amb algun canvi de desnivell ja que anem passant per algunes cales que són a nivell de mar, entre elles la Cala Pedrosa. L'avantatge d'aquesta ruta és que quan estigueu cansats només heu de parar i fer un bany en alguna de les fantàstiques cales que aneu trobant. Quan arribeu a Tamariu teniu l'opció de prendre alguna cosa en qualsevol de les terrasses que hi ha davant del mar, on podreu gaudir d'unes vistes fantàstiques de la Costa Brava.

La Cala Pedrosa

Vistes de les cales des del camí

Per fer aquesta ruta teniu dues opcions. O bé quan arribeu a Tamariu tornar endarrere desfent el camí o si aneu amb dos vehicles en podeu deixar un a la sortida i l'altre a l'arribada, així quan arribeu a Tamariu no caldrà que torneu endarrere pel mateix camí. Espero que la gaudiu!

Enllaç a wikiloc: https://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=18824847

Com arribar-hi?

Per arribar al Far de Sant Sebastià heu d'anar fins a Palafrugell. Una vegada hi arribeu heu d'anar direcció a Tamariu per la carretera GIV-6542. Només arribar a Palafrugell ja trobareu indicacions cap al far però a vegades són una mica confuses. Una vegada heu sortit de Palafrugell per la GIV-6542 heu d'anar continuant sempre recte. Arribareu a un trencant que a la dreta us indica Llafranc i recte cap a Tamariu i el Far de Sant Sebastià.

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.

Em dic Rubèn Collelldemont i sóc de Girona malgrat que he passat, i encara hi passo, mitja vida a l'Empordà, concretament en un poblet del Baix Empordà que es diu Tor. Des de petit que he voltat arreu amb els meus pares i això ha fet despertar en mi les ganes de conèixer i descobrir nous indrets interessants, curiosos i sobretot amb encant. És per això que he volgut crear aquest blog des d'on aniré penjant rutes per l'Empordà, per compartir tots els indrets fantàstics que tenim en aquesta terra. Espero que les gaudiu! Som-hi!

31/10/2020
Després d’un llarg parèntesis us torno a proposar noves rutes per l'empordà. Aquesta vegada tornarem a la prehistòria per visitar uns petits jaciments arqueològics a on hi trobarem inscultures gravades a les pedres.
21/08/2017
Avui us convido a deixar volar la imaginació en el sentit més literal de la frase. Anirem a visitar l'antic camp d'aviació republicà de Canet de la Tallada, entre Verges i Torroella de Montgrí.
28/07/2017
11/06/2017
Ara que comença l'estiu i la calor apreta us proposo una petita ruta però molt interessant.
06/03/2017
Avui tornarem a anar fins a la frontera amb l'estat francès aquesta vegada,però, passarem per l'antiga Via Augusta que ens portarà fins a tocar del Castell de Bellaguarda just a sobre d'El Pertús, seguint el Coll de Panissars qu
18/01/2017
Avui us convido a caminar per la història i no només metafòricament sinó també físicament recorrent un tros de l'antic camí d'Empúries que ens portarà del bonic poble medieval de Canapost fins a les antigues pedreres dels Clot
23/12/2016
Avui ens enfilarem pel massís de l'Albera fins a arribar a la frontera amb França.