Els més llegits 2020

Foto: 

Cedida

Els 5 articles més llegits del 2020 a Girona

Fem balanç de l'any i recollim aquells articles de Surtdecasa que més us han agradat
Surtdecasa Girona
,
28/12/2020
Activa't
Ara que acaba el 2020, toca fer balanç i volem aprofitar per repassar el bo i millor que ens han donat aquests dotze mesos. Hem volgut fer un recull d'aquells reportatges o entrevistes que més èxit han tingut enguany i que més han entusiasmat els lectors. Una bona oportunitat per recordar-los o, si encara no els havíeu llegit, ara podeu fer-ho!


1. Maria Cabrera: "Escric perquè és com si tingués l’evidència d’alguna cosa que és però que encara no tinc clara"
La Casa de Cultura de Girona va celebrar el Festival de Poesia ‘Ara Poesia’ de l’1 de febrer al 7 de març. I les encarregades d’obrir aquest homenatge a la poesia van ser les gironines Maria Cabrera i Irene Fontdevila amb ‘Vladivostok’, un espectacle en què el piano ressegueix la veu d’una Maria Cabrera recitant poemes de dues de les seves obres. L’escriptora interpreta unes lletres creades de cap endins en què els sons de les paraules són peces clau.
> Llegeix-lo aquí!

 

  • imatge de control 1per1


2. “Hem de tenir consciència del nostre ADN musical”
La gironina Paula Grande i la menorquina Anna Ferrer han fet feina arqueològica pel nou espectacle i treball discogràfic del Càntut, que han titulat 'Vega' (Càntut). D'entre la immensitat del cançoner de música tradicional i popular, les dues artistes han triat deu cançons que aprofundeixen en el rol de les dones i en les connexions que tenen les cançons de les àvies amb l'actualitat. Després de cancel·lar-se la 5a edició del Càntut el passat novembre, van fer la presentació oficial de 'Vega' a Cassà de la Selva el diumenge 20 de desembre, amb les entrades exhaurides.
> Llegeix-lo aquí!

 


3. Cabosanroque: "Nosaltres posem les eines, però no sabem quin serà el resultat"
Una sala d’exposicions o un escenari teatral? Les obres de la parella artística cabosanroque -en minúscula tal com ho reivindiquen-, formada per Laia Torrents i Roger Aixut, no queden limitades a un únic espai artístic, ja que experimenten amb formats a cavall entre el comissariat museístic i el teatre postdramàtic. Potser precisament perquè són dos integrants amb concepcions i mirades diferents, les instal·lacions que defineixen com a art sonor, s’han pogut veure tant a festivals com a sales de museus. Al passat Grec Festival, vam poder veure la seva instal·lació 'Dimonis', en què es recrea l’espai on Verdaguer assistia a exorcismes. I a finals d'agost, la parella resident a la Fundació Lluís Coromina a Banyoles des del 2015, va presentar la instal·lació 'Sous les violons, la plage!' al Festival Eufònic a les Terres de l'Ebre.
> Llegeix-lo aquí!

 


4. Col·lectiu Rizoma: "El festival prescindeix de jerarquies entre organitzadors i assistents"
Els pollancres de la Cellera de Ter són l’escenari del Festival Rizoma, una residència artística que té lloc a l'agost. Els participants experimenten i creen en un espai en què els únics límits de la creació seran “el sentit comú i el respecte per la natura”. Vam parlar amb Katarina Grbic, membre del col·lectiu Rizoma, sobre el plantejament del festival.
> Llegeix-lo aquí!

 


5. Mar Serinyà: "El que passa per la meva pell es converteix en coneixement"
‘Eurítmies. Del traç a l’espai’ és el títol de l’exposició de Mar Serinyà que es va poder veure a la Sala d’Exposicions del Centre Cultural La Mercè (Girona) fins el 13 de març. Serinyà centra la seva creació en intentar entendre-la i poder explicar el que està fent. Ens trobem davant un espai on es recullen obres des del 2010 que formen part del Treball Final de Màster de l’artista, fins a altres peces d’aquest darrer any, en suports diversos. L’exposició va estar comissariada pels alumnes d’Història de l’Art de la Universitat de Girona, que es van encarregar de triar, disposar i muntar el projecte expositiu. Vam parlar amb Mar Serinyà sobre el procés de creació.
> Llegeix-lo aquí!

 

A

També et pot interessar