,
20/10/2014
Noves tecnologies
http://blogs.constantcontact.com/product-blogs/social-media-marketing/difference-pinterest-and-instagram/

Instagram i Pinterest, les xarxes socials d’imatges

Quants cops heu sentit la frase “una imatge val més que mil paraules”? Les xarxes socials també s’han apoderat d’aquesta idea i han sorgit espais d’intercanvi a Internet pensants únicament pel món visual: Instagram i Pinterest.

  • Instagram: com Twitter, permet seguir usuaris i que et segueixin sense sol·licitar permís. És la xarxa social per excel·lència per compartir imatges (gastronòmiques, familiars, vacances...), qualsevol fotografia que vulguis i a més, permet incloure filtres a la imatge (de color, antiguitat...) i etiquetar #hashtags per facilitar el seguiment d’un tema. En el cas de Lleida, volem destacar l’etiqueta #igerslleida que treballa per promocionar la demarcació, les seves festes, tradicions, cultural i potencial econòmic. Instagram permet la creació de molts concursos entre els usuaris que aporten fotografies relacionades sobre un àmbit concret.
  • Pinterest: a diferència d’Instagram, aquesta xarxa es pot utilitzar tant des de dispositius mòbils com des d’ordenadors, mentre que Instagram només és per smartphones. Aquesta xarxa permet crear taulers on emmagatzemar imatges relacionades en un mateixa tema. Buscar crear una cultura de marca i una comunitat al voltant. Un altra fet diferencial és que Pinterest busca la durada, mantenir les imatges, mentre Instagram cerca el moment, l’espontaneïtat. La marca AraLleida és un bon exemple de tauler de Pinterest.  

Com escollir entre una o l’altra? Primer de tot cal veure el nostre públic. Mentre el públic de Pinterest és majoritàriament dones de 18 a 34 anys, a Instagram el 45% dels usuaris són homes de 18 a 34 anys[i]. Segons els usuaris que tinguem, cal escollir una o l’altra. La segona opció és triar aquell que coneguem i dominem millor, per evitar-nos maldecaps. Tampoc podem oblidar-nos d’altres xarxes com Vine, que permet veure imatges o vídeos fins a 6 segons, o Flickr, lloc web gratuït que funciona com a una xarxa social, i que permet emmagatzemar, ordenar, buscar, vendre i compartir fotografies i vídeos en línia.

 

[i] http://www.solomarketing.es/pinterest-o-instagram-con-cual-nos-quedamos/

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.

Lleidatana d’adopció i calafina de naixement, sóc llicenciada en Comunicació Audiovisual i apassionada de la comunicació 2.0. Les xarxes socials són la meva perdició, així que aquí en parlarem i molt. Però sempre buscant una relació amb Ponent i amb les activitats que aquí s’hi desenvolupen. Espero rebre els vostres comentaris i propostes. Per cert, em dic Meritxell i sóc la meitat de MiM Comunicació

04/01/2021
Ara fa dos anys, vaig publicar en aquest blog, l'entrada Quins professionals haurien d'integrar un equip de 'social med
26/10/2020
L'entrada anterior explica la importància de comunicar ciència i els seus beneficis. Avui us proposo COM COMUNICAR CIÈNCIA. Podem utilitzar diferents canals, que són ben coneguts per tots nosaltres.
27/09/2020
Disculpeu-me per l’abandonament. Posposes l’activitat d’escriure el blog al cap de setmana, després a la següent setmana, el mes que ve... i finalment passa el temps i simplement, ho oblides.
21/01/2019
Quan una empresa aposta per una estratègia de 'social media' ha d'estar preparada i formada per un equip de professionals amb diferents perfils.
18/10/2018
Quines són les atraccions més visitades del món? En el rànquing dels 10 punts turístics més atractius de tots els continents no figuren ni la Torre Eiffel ni la gran Muralla Xinesa.
23/09/2018
El mes de setembre és el mes, juntament amb gener, de reprendre hàbits i bons propòsits. Un bon propòsit és mantenir les entrades del blog de manera periòdica. Entrades que puguin ser interessants i d'actualitat.
06/09/2017
Les notes de premsa són un mitjà de comunicació directe de les empreses, administracions i/o entitats amb els mitjans de comunicacions. Es tracta d'una eina utilitzada des de fa temps, però que encara té vigència.