Jump to navigation
Les notes de premsa són un mitjà de comunicació directe de les empreses, administracions i/o entitats amb els mitjans de comunicacions. Es tracta d'una eina utilitzada des de fa temps, però que encara té vigència. Malgrat la seva capacitat de comunicació directa, sovint s'ha fet un abús d'aquesta eina que ha ocasionat que els mitjans tinguin una saturació de notes de premsa i que fins i tot s'hagi anunciat la seva mort.
Però com indiquen alguns professionals, la nota de premsa i les agències d'informació s'han convertit en un matrimoni de conveniència, ben relacionat i, sobretot, molt productiu. Com diu Natalia Sara, “mientras haya medios de comunicación, habrá notas de prensa“.
Com evitar que la nostra nota de premsa acabi a la paperera? Com destacar per sobre d'altres enviaments?
Exercici previ
Públic
Un altre aspecte previ a tenir en compte abans d’escriure una nota de premsa és analitzar el context i decidir a qui ens volem dirigir.
Missatge
Un cop definit el missatge i el públic al que va dirigit, cal pensar com organitzem la nota de premsa. L’estructura ha de ser clara i facilitar la seva lectura.
Tota nota de premsa ha de tenir:
Lleidatana d’adopció i calafina de naixement, sóc llicenciada en Comunicació Audiovisual i apassionada de la comunicació 2.0. Les xarxes socials són la meva perdició, així que aquí en parlarem i molt. Però sempre buscant una relació amb Ponent i amb les activitats que aquí s’hi desenvolupen. Espero rebre els vostres comentaris i propostes. Per cert, em dic Meritxell i sóc la meitat de MiM Comunicació!