Jump to navigation
- D'on surt l'empresa Dutch Delight BCN?T. A. Vam començar a estampar samarretes al garatge de casa meva amb una màquina de serigrafia. Alguna botiga ens va demanar roba per vendre. A partir d'aquí vam crear la marca Dutch Delight BCN, la identitat corporativa i al cap d'un temps vam decidir ser nosaltres mateixos els qui produíem la roba, la confeccionàvem i com a estratègia de mercat vam escollir centrar-nos en el slow fashion.
- Quines característiques té un producte slow fashion?T. A. Moda ètica, sostenible i feta a partir d'una producció local. En comptes d'anar a produir en un país menys desenvolupat econòmicament, on fàcilment pots entrar en entorns on hi ha explotació laboral, nosaltres hem preferit no entrar en aquest tema i hem decidit produir aquí a Catalunya, amb un accés directe a tots els processos de la cadena productiva i on evitem temes com el de l'explotació laboral. Sempre hem volgut conèixer de primera mà, sense intermediaris, les persones que treballen amb nosaltres. Aquests són els principis que seguim, molt basats també amb la cultural del km 0.
- Us trobeu en plena campanya de Shark Revolution. De què es tracta?B. P. És una campanya de micro-mecenatge a través del qual potenciar el nou disseny, Shark Revolution, mitjançant la plataforma de finançament Kickstarter.T. A. La imatge d'aquesta col·lecció és la d'un tauró. Volem que la nostra forma de produir es mengi el mercat de la moda per seguir creixent amb la dinàmica slow fashion, la moda ètica i la producció local. Amb l'ajuda del micro-mecenatge volem produir aquest nou model a la vegada que oferir preus especials als mecenes que participen.
- Què significa Dutch Delight?T. A. Literalment significa «Delícia holandesa». Volíem un nom bonic, que fos fàcil de recordar, internacional, que transmetés als nostres productes aquest caràcter deliciós, en tant que per a nosaltres considerem cada producte que fem com una delícia, amb poca producció de cada col·lecció, buscant la millor qualitat possible, seguint els principis del slow fashion, mimant el producte.
- Quins tiratges oferiu actualment?B. P. Actualment tots els nostres productes són d'edició limitada. Avui en dia estem fent uns tiratges d'unes 40 peces exclusives.T. A. De cada model potser arribem a unes 150 unitats en total. Però tenim molts models, si vas sumant les diferents unitats per model i les reedicions oferim molt material. Dins la filosofia slow, el tiratge curt ens permet veure si un model concret funciona per reeditar-lo.
- Com valoreu el mercat on-line?B. P. Abans teníem botigues físiques però ens hem centrat en aquest nou tipus de venta. Tenim presència física en alguns esdeveniments puntuals on volem donar a conèixer la nostra proposta.T. A. Veiem aquest mercat amb molt de futur. Vam deixar els espais físics perquè vam valorar que un espai multi-marca no ens interessava. Potser més endavant n'obriríem algun, tot i que ara mateix, tan la generació que ens precedeix, com la nostra i sobretot, les que venen darrera, la compra on-line ja és una eina per adquirir productes normalitzada.B. P. És un mercat in-crescendo on cal saber com comunicar-te amb el client, de quina forma dónes facilitats al comprador.T. A. Busquem un tracte personalitzat, com el producte que oferim, tractar el client de tu a tu, oferir un servei molt proper per tractar de fidelitzar la gent.
El tauró, imatge de la campanya Shark Revolution | Foto: Albert Compte Riba
- De quina forma o amb quines eines supliu la part física tradicional del procés de venda i relació amb el client?T. A. Busquem donar molt feedback a qui es posa en contacte amb nosaltres. Comunicar-nos via xarxes socials, oferir aquest tracte personalitzat que et comentava i donar un missatge clar. La resposta d'algunes persones amb qui hem tractat, dj's, músics, artistes, influencers, models, gent coneguda, ha estat la de posar-se la nostra roba i etiquetar-nos en imatges que han penjat en xarxes com Instagram. La idea és ser una marca amiga dels nostres clients, perquè sense clients nosaltres no produïm i si no rebem aquest feedback i escoltem les seves opinions nosaltres no creixem.
- Potencieu a través de l'emotivitat i l'atenció tot allò que supleix l'atenció d'una venta directa en una botiga física.T. A. Sí. És una de les formes amb les quals aconseguir la confiança dels nostres clients, trencar aquesta barrera amb una atenció directa, atenta, personalitzada i oferir diversos canals de comunicació.
- Com definiu la vostra roba?B. P. A Dutch Delight BCN produïm una peça urbana, moderna, portable.T. A. Una roba molt casual, que et vesteix mudat un dissabte a la nit, per exemple. Un punt extravertida i amb el toc minimalista que caracteritza la nostra marca.B. P. És unisex, amb una línia per dona i ara, per la campanya Shark Revolution de micro-mecenatge hem afegit a la línia unisex, models infantils i també, accessoris, com un tauró de peluix.
- Com veieu el sector tèxtil local des de la posició d'emprenedors?T. A. La nostra cadena productiva va d'Igualada a Barcelona passant per Mataró. Ens agrada pensar que estem contribuint a la indústria del teixit català. Produïm aquí per vendre a nivell internacional.B. P. Tenim la sort d'estar aquí a Igualada perquè en certs passos hem tingut l'ajuda de gent molt experimentada dins del sector tèxtil que ens han donat un cop de mà en alguns dels processos.
Dutch Delight BCNCampanya de micro-mecentatge Shark Attack a sharkrevolution.com