Foto: 

CEDIDA
Xavier Duran és el director de Sitges Next

Les principals indústries creatives de la comunicació es reuniran al Sitges Next

Hem parlat amb Xavier Duran, director d’aquest festival de tendències en comunicació que tindrà lloc el 17 i 18 d’abril
Gemma Urgell
,
11/04/2015
Arts
Storytelling, Brand Content, Social Media, Transmedia, ADFantastic són alguns dels mots que defineixen les noves tendències en comunicació i mitjans. Aquestes seran presents al Sitges Next, un nou festival que neix amb la intenció de reunir les principals indústries creatives de la comunicació i les noves tecnologies, i de servir d’estímul a la creativitat i el talent tant nacional com internacional.

“La publicitat i el cinema són dues disciplines unides, són molts els directors de cinema que també treballen al sector de la publicitat; mostra d’això és que Cannes o Sant Sebastià són ciutats que acullen anualment festivals internacionals de cinema i també són seus de festivals de publicitat; Sitges és un lloc adient per ser seu d’un esdeveniment com el Sitges Next 2015 i pot tenir també un festival internacional de publicitat”, explica Xavier Duran, director de la Fundació Sitges. De fet, és el mateix equip que organitza el Festival Internacional de Cinema qui ha rebut l’encàrrec d’organitzar aquest, “Sitges és el lloc adient per fer-lo ja que, a més de ser una zona inspiradora, té l’experiència del cinema”, diu Duran.

Catalunya ha estat pionera en el sector de la publicitat i d’aquí han sortit grans creatius i potents agències. De fet, l’any 1872 va nèixer la primera agència de publicitat catalana, la Roldós. El Sitges Next pretén doncs cobrir el buit que existia a Catalunya en festivals de publicitat i, sota el paraigua de la innovació, esdevenir un punt de trobada de nous talents i professionals, “esdevenir un espai d’inspiració a través de les conferències i els tallers que hem programat”.

  • imatge de control 1per1

La comunicació i la publicitat actual no s’entén sense la tecnologia, les dades, internet i els nous mitjans, a més, “el consumidor té ara molt més protagonisme i pot esdevenir també un creatiu ja que, gràcies a internet, disposa d’eines per crear i distribuir”, remarca Duran. És per això que el Sitges Next està obert, no només a creatius, comunicadors i periodistes, sinó també a persones que no es dediquin a aquest sector però s’hi sentin atretes i vulguin conèixer alguns dels projectes més innovadors del panorama actual.

Aquest primer Sitges Next té una programació estructurada en vuit conferències i dos tallers, però no hi haurà lliurament de premis, “es tracta d’un any de presentació, d’una edició “0” amb la idea de què l’any vinent, agències d’arreu del món puguin presentar els seus projectes i es lliurin guardons en diferents categories”, avança Duran.  

Així doncs, el 17 i 18 d’abril, el Casino Prado, el Medium Park Hotel i el Palau Maricel seran els espais on hi haurà conferències de professionals de primer nivell, com Wieden + Kennedy, una agència que crea conceptes potents i innovadors i que ha treballat per Nike; o com talents emergents com Mau Morgó, un dissenyador gràfic i artista visual que capta el moviment i conceptes de disseny; o Cocolab, que han creat una orquestra d’instruments fets a partir d’armes decomissades per l’exèrcit mexicà als càrtels de la droga.

  • imatge de control 1per1

Més informació: 

Sitges Next 2015
17 i 18 d'abril
www.sitgesnext.com
Les entrades es poden adquirir aquí.

 

 

A

També et pot interessar