,
20/04/2017
Noves tecnologies

Com escollir en quina xarxa social participar com a empresa?

Tenim intoxicació de xarxes socials. Generalistes com Facebook o Twitter o temàtiques com ara LinkedIn centrades en els contactes professionals. Com escollir en quina xarxa social ha de tenir presència la meva empresa? Quina és la xarxa social més adequada per a la meva empresa?

L'elecció s'ha de basar en  l’anàlisi. Aquest anàlisi s'ha de centrar en:

  • Objectius de l'empresa: què volem aconseguir? Més seguidors, fidelitzar els actuals, donar a conèixer l'empresa a un segment de població específic ...
  • Característiques dels meus seguidors: sexe, edat, ubicació ...
  • Ubicació del públic: on és el meu públic? Són usuaris de xarxes socials? Prefereixen les imatges o els vídeos?

Després d'aquest primer anàlisi s'ha d'elaborar un pla de social media i seguir l'estratègia marcada. Determinar la xarxa social o xarxes socials més adequades serà determinant per a la nostra estratègia de social mitjana.

Llistat de xarxes socials que poden ser del teu interès:
- Generalistes: on trobar un públic general com Facebook o Twitter. Gràcies a les funcionalitats d'aquestes xarxes podem arribar al nostre públic objectiu classificat per dades demogràfiques. Un altre present en aquesta categoria és Google+, encara que tan sols serveix per a posicionar-te a Google i trobaràs pocs seguidors en ella.
- Temàtiques

  • Professionals: LinkedIn ofereix la possibilitat de crear una xarxa de contactes professionals i evitar missatges més quotidians com les fotografies de les últimes vacances dels teus companys de classe.
  • Fotografia: Flickr, Instagram, Pinterest... són algunes de les més conegudes per compartir imatges de productes i serveis i donar a conèixer-los a clients i / o seguidors.
  • Vídeo: YouTube  o Vimeo es reparteixen el pastís de les xarxes socials de vídeos. Però no t'oblidis de Periscope, els vídeos en directe estan a l'ordre del dia.
  • Animals: ets una clínica veterinària, aposta per mycatspace.

Hi ha moltes altres xarxes socials temàtiques, investiga i troba quina s'adequa a les teves necessitats. Triar la xarxa social més adequada és bàsic per arribar al teu públic. No es tracta de quantitat sinó de qualitat. Potser no has d'estar en totes les xarxes socials, tan sols en aquelles on es trobi el teu públic. Pensa primer en les persones i després en les xarxes.

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.

Lleidatana d’adopció i calafina de naixement, sóc llicenciada en Comunicació Audiovisual i apassionada de la comunicació 2.0. Les xarxes socials són la meva perdició, així que aquí en parlarem i molt. Però sempre buscant una relació amb Ponent i amb les activitats que aquí s’hi desenvolupen. Espero rebre els vostres comentaris i propostes. Per cert, em dic Meritxell i sóc la meitat de MiM Comunicació

04/01/2021
Ara fa dos anys, vaig publicar en aquest blog, l'entrada Quins professionals haurien d'integrar un equip de 'social med
26/10/2020
L'entrada anterior explica la importància de comunicar ciència i els seus beneficis. Avui us proposo COM COMUNICAR CIÈNCIA. Podem utilitzar diferents canals, que són ben coneguts per tots nosaltres.
27/09/2020
Disculpeu-me per l’abandonament. Posposes l’activitat d’escriure el blog al cap de setmana, després a la següent setmana, el mes que ve... i finalment passa el temps i simplement, ho oblides.
21/01/2019
Quan una empresa aposta per una estratègia de 'social media' ha d'estar preparada i formada per un equip de professionals amb diferents perfils.
18/10/2018
Quines són les atraccions més visitades del món? En el rànquing dels 10 punts turístics més atractius de tots els continents no figuren ni la Torre Eiffel ni la gran Muralla Xinesa.
23/09/2018
El mes de setembre és el mes, juntament amb gener, de reprendre hàbits i bons propòsits. Un bon propòsit és mantenir les entrades del blog de manera periòdica. Entrades que puguin ser interessants i d'actualitat.
06/09/2017
Les notes de premsa són un mitjà de comunicació directe de les empreses, administracions i/o entitats amb els mitjans de comunicacions. Es tracta d'una eina utilitzada des de fa temps, però que encara té vigència.