,
21/06/2017
Noves tecnologies
El brainwriting o "escriptura d'idees" és una dinàmica de grup similar al brainstorming però amb la peculiaritat que els participants escriuen en un paper les seves idees abans de posar-les en comú amb els altres.

Del brainstorming al brainwriting

Segur que tots heu sentit a parlar del brainstorming o pluja d'idees. Una nova vessant d'aquesta tècnica és el "brainwriting". El brainwriting o "escriptura d'idees" és una dinàmica de grup similar al brainstorming però amb la peculiaritat que els participants escriuen en un paper les seves idees abans de posar-les en comú amb els altres.

L'objectiu del brainwriting és salvar els inconvenients del brainstorming com per exemple la timidesa dels participants o la dependència dels uns amb els altres. Per això, la "escriptura d'idees" sol aconseguir un major nombre d'idees que tindran el mateix valor independentment de qui les aporti i en quin moment ho faci.

Quins són els avantatges del Brainwriting davant del Brainstorming?

  1. Adéu als graciosos: no existeix el moment de les bromes inicials dels "simpàtics" del grup, intentant associar idees a acudits.
  2. Desapareix l'acaparador: la timidesa per expressar-se que algunes persones tenen, fa que en el brainstorming apareguin figures que solen acaparar la conversa.
  3. Totes les idees valen igual.
  4. El procés de pensament individual no s'interromp.
  5. 5. Menys "buits" de pensament

Quina tècnica utilitzar?

Els experts aconsellen usar la plantilla brainwriting 6-3-5. Consisteix que 6 persones escriuen 3 idees en 5 minuts. Després d'aquests 5 minuts, cada persona passa la seva plantilla a la que té al costat, que afegeix 3 idees més. El procés es repeteix fins que cada persona hagi escrit en totes les plantilles. Al final comptes amb 108 idees creatives per al teu negoci, obtingudes en 20 min per 6 persones. Aquesta és la tècnica més popular i desenvolupada i, a partir d'ella, apareixen noves variants.

Si t'animes a posar en marxa aquesta tècnica, esperem els teus comentaris.

 

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.

Lleidatana d’adopció i calafina de naixement, sóc llicenciada en Comunicació Audiovisual i apassionada de la comunicació 2.0. Les xarxes socials són la meva perdició, així que aquí en parlarem i molt. Però sempre buscant una relació amb Ponent i amb les activitats que aquí s’hi desenvolupen. Espero rebre els vostres comentaris i propostes. Per cert, em dic Meritxell i sóc la meitat de MiM Comunicació

04/01/2021
Ara fa dos anys, vaig publicar en aquest blog, l'entrada Quins professionals haurien d'integrar un equip de 'social med
26/10/2020
L'entrada anterior explica la importància de comunicar ciència i els seus beneficis. Avui us proposo COM COMUNICAR CIÈNCIA. Podem utilitzar diferents canals, que són ben coneguts per tots nosaltres.
27/09/2020
Disculpeu-me per l’abandonament. Posposes l’activitat d’escriure el blog al cap de setmana, després a la següent setmana, el mes que ve... i finalment passa el temps i simplement, ho oblides.
21/01/2019
Quan una empresa aposta per una estratègia de 'social media' ha d'estar preparada i formada per un equip de professionals amb diferents perfils.
18/10/2018
Quines són les atraccions més visitades del món? En el rànquing dels 10 punts turístics més atractius de tots els continents no figuren ni la Torre Eiffel ni la gran Muralla Xinesa.
23/09/2018
El mes de setembre és el mes, juntament amb gener, de reprendre hàbits i bons propòsits. Un bon propòsit és mantenir les entrades del blog de manera periòdica. Entrades que puguin ser interessants i d'actualitat.
06/09/2017
Les notes de premsa són un mitjà de comunicació directe de les empreses, administracions i/o entitats amb els mitjans de comunicacions. Es tracta d'una eina utilitzada des de fa temps, però que encara té vigència.