Jump to navigation
Del 20 de gener al 7 de març
Del 26 d'octubre al 8 de març de 2026
Del 13 de febrer al 8 de març
De l'11 de desembre al 8 de març (2026)
Del 12 de febrer al 13 de març
Del 16 de gener al 15 de març
Del 19 de desembre al 15 de març (2026)
Dies 6, 13 i 20 de març
Jaume Plensa presenta una doble proposta expositiva a Montserrat. D’una banda, a l’atri de la Basílica de Santa Maria, una escultura de gran format; i, d’una altra, a l’Espai d’art Pere Pruna del Museu de Montserrat es podrà veure fins al novembre una selecció d’obra gràfica recent d’aquest artista barceloní.
L’escultura titulada 'Anna' al mig de l’atri de la Basílica mostra un cap realitzat amb fil d’acer inoxidable, transparent però visible, dins d'aquest interès de l'escultor pel cos i l'ànima. La idea de retrat adopta una original actitud en què el particular i l'universal dialoguen de manera paradoxal, i al mateix temps fluida i entenedora; la seva opacitat i transparència canvien segons la distància i la proximitat de la mirada.
A l’exposició 'Obra gràfica', Jaume Plensa mostra una selecció d’obres que parlen de l’ésser humà: torsos, rostres, figures, cossos fets de lletres, de notes musicals...; però on difícilment s’hi trobaren mostres d’identitat particular, ja que l’artista, sempre posant de punt de sortida l’anònim, busca intencionadament fer-les universals.
De 10 a 17:45h Caps de setmana i festius entre el 24 de març i el 28 d'octubre: de 10h a 18:45h Estiu (del 23 de juny a l'11 de setembre): de 10h a 18:45h
Web Museu de Montserrat