Jump to navigation
Del 12 de desembre al 10 de gener (2026)
Del 9 d'octubre al 10 de gener (2026)
Del 9 de novembre al 10 de gener
Del 3 d'octubre a l'11 de gener (2026)
Del 13 de novembre a l'11 de gener (2026)
De l'11 d'octubre a l'11 de gener (2026)
Del 27 de novembre al 13 de gener (2026)
Del 28 de novembre al 16 de gener
Jaume Plensa presenta una doble proposta expositiva a Montserrat. D’una banda, a l’atri de la Basílica de Santa Maria, una escultura de gran format; i, d’una altra, a l’Espai d’art Pere Pruna del Museu de Montserrat es podrà veure fins al novembre una selecció d’obra gràfica recent d’aquest artista barceloní.
L’escultura titulada 'Anna' al mig de l’atri de la Basílica mostra un cap realitzat amb fil d’acer inoxidable, transparent però visible, dins d'aquest interès de l'escultor pel cos i l'ànima. La idea de retrat adopta una original actitud en què el particular i l'universal dialoguen de manera paradoxal, i al mateix temps fluida i entenedora; la seva opacitat i transparència canvien segons la distància i la proximitat de la mirada.
A l’exposició 'Obra gràfica', Jaume Plensa mostra una selecció d’obres que parlen de l’ésser humà: torsos, rostres, figures, cossos fets de lletres, de notes musicals...; però on difícilment s’hi trobaren mostres d’identitat particular, ja que l’artista, sempre posant de punt de sortida l’anònim, busca intencionadament fer-les universals.
De 10 a 17:45h Caps de setmana i festius entre el 24 de març i el 28 d'octubre: de 10h a 18:45h Estiu (del 23 de juny a l'11 de setembre): de 10h a 18:45h
Web Museu de Montserrat