I per què no una marca personal?

22/03/2013

Us dono la benvinguda al meu primer post al blog a Surtdecasa, on parlaré de social media, turisme i on també donaré algun consell útil per a una vida online sana.

La majoria dels negocis, i actualment també les petites i mitjanes empreses, treballen de forma molt acurada la projecció de la seva marca, assegurar el posicionament del negoci en la ment dels consumidors i possibles clients, fidelitzar i agafar pes dintre del mercat amb una marca pròpia i diferenciada de la resta.

Internet i el boom de les xarxes socials han esdevingut tota una revolució en la creació i projecció de les marques, oferint múltiples canals de comunicació directa amb el client, garantint la seva participació en el procés de compra, servei post venda i també amb el propi creixement de la marca.

Llavors, per què no una marca personal? Si les empreses ho fan, per què no ho fem nosaltres? Per què no creem la nostra pròpia identitat a la xarxa?

Personal branding, seria l’anglicisme correcte per definir el que volem fer amb la nostra pròpia marca personal.

La primera pregunta que ens haurem de fer, i la més important és; volem ser visibles? Si la pregunta és afirmativa un bon consell es crear unes pautes per garantir una bona projecció personal.

Us dono algun consell per fer-ho:

  • Definir els canals a on volem ser-hi presents.
     

És un error obrir comptes a xarxes socials i canals que després mai utilitzarem. Cal anar pas a pas, assegurant contingut de qualitat a aquells canals que creguem convenients.

Facebook, Twitter i Linkedin, el triumvirat de l’èxit i més que suficients per a començar. Després ja podem anar ampliant el ventall afegint canals segons els propis gustos, per exemple Instagram per aquells aficionats a la fotografia, o Youtube per als amants de les imatges.

  • Gestió dels avatars

Els avatars, o imatges de perfil són un element molt important ja que poden captar l’atenció dels usuaris de forma més efectiva. El meu consell és unificar la imatge de perfil per a tots els canals i xarxes socials, d’aquesta manera ajudem a unificar la nostra imatge personal.

Haurem de fer una excepció amb Linkedin, ja que al tractar-se d’un canal professional no podem optar per imatges retocades, de paisatges, artístiques, i haurem de pensar amb una imatge més professional.

  • Gestió de la Bio  

La Bio és un altre dels elements més importants, cal ser breu i concisa, Twitter ens ofereix un espai de 140 caràcters per fer una descripció sobre nosaltres mateixos i aquesta la podem utilitzar per a la resta de canals.

Eviteu d’entrada posar l’edat, denota un comportament propi d’adolescents i que no ens ajudarà si volem encarar el nostre perfil en clau professional. Tampoc és recomanable demostrar fanatisme esportiu, polític o musical. Intenteu resumir els vostres estudis, qualitats o gustos.

  • Gestió del contingut

Cada xarxa social te una orientació diferent però a grans trets podeu gestionar els continguts d’aquesta manera:

Facebook serà el canal més familiar i col•loquial, on compartirem missatges i imatges amb amics, enllaços sobre gustos i productes, etc

Twitter potser el canal estrella per rebre informació, seguir aquells usuaris que ens aportin coneixement i compartir contingut sobre temes més professionals, o sobre gustos més determinats.

Linkedin serà el canal on de forma única i exclusiva compartirem informació relativa a la nostra professió, formació, qualitat o gustos, sempre que aquests siguin relatius al nostre entorn laboral i de formació.

  • Enllaçar canals

Aquest punt va molt lligat a l’anterior. Actualment totes les xarxes socials es poden enllaçar entre elles, amb un sol clic podem enviar contingut, imatges, vídeos, etc a tots els nostres canals, però ens interessa? La resposta és NO.

Als usuaris de Linkedin que busquen col•laboracions professionals o fins i tot la contractació d’algun perfil per a la seva empresa no els interessa la teva calçotada del cap de setmana que has penjat al mur, als del Facebook potser no els interessa que has assistit a un curs de formació.

  • Què puc i no puc fer?

Agafa aquests consells bàsics, son molt generals i et serviran per començar, però no et posis gaires limitacions d’entrada, el millor és créixer sobre la marxa, aprenent dia a dia, noves aplicacions, provant nous canals i interaccions, veure si el teu contingut resulta atractiu o no.

En un proper post ampliaré els consells per a un bon personal branding, i compartiré alguns canals especials per a millorar el nostre currículum online, presentacions, biografies pròpies, etc.

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.