Jump to navigation
L’era de la infoxicació (la intoxicació per la gran quantitat d’informació existent) ha comportat la saturació informativa. Rebem informació de diferents mitjans i en qualsevol moment. És difícil que els usuaris puguin escollir quina informació els interessa d’aquella que no. Per això, molts mitjans aposten per la gamificació o ludificació dels continguts, convertir una informació en un joc amb el doble objectiu d’atraure lectors/oients/espectadors i diferenciar-se de la competència, com expliquen a la revista Capçalera del Col·legi de Periodistes de Catalunya.
Trobem exemples d’aquest jocs periodístiques a diferents mitjans, tot i que els Estats Units són els principals impulsors. Però també trobem d’altres exemples més propers:
Segons un estudi de la Universitat de Columbia, hi ha tres mecanismes de jocs a les noticies:
Però la creació d’aquests continguts en format de joc comporta molta dedicació, per això no comptem amb una implantació massiva. Dissenyar un joc per explicar una noticia requereix temps, diners i un equip format per diferents professionals especialistes. Com s’explica a la revista Capçalera, el model que s’imposa és el de les plantilles, que permet els periodistes publicar informació sense necessitat de saber programar, com fa BuzzFeed.
Lleidatana d’adopció i calafina de naixement, sóc llicenciada en Comunicació Audiovisual i apassionada de la comunicació 2.0. Les xarxes socials són la meva perdició, així que aquí en parlarem i molt. Però sempre buscant una relació amb Ponent i amb les activitats que aquí s’hi desenvolupen. Espero rebre els vostres comentaris i propostes. Per cert, em dic Meritxell i sóc la meitat de MiM Comunicació!