Jump to navigation
Ara al maig, Alberto publicava al seu blog de SurtdeCasa el post “Lluita de glasses” parlant del funcionament d’aquesta última revolució, liderada per google, i que permetrà portar al límit la interacció humana amb les xarxes socials i la societat de la informació.
Unes ulleres que et permetran visualitzar tota la informació que ara busquem per internet, tant sol a un cop d’ull... i mai millor dit.
Però com afectarà això a nivell turístic? Què passarà quan comencin a arribar els primers turistes a les nostres terres amb aquests dispositius posats al cap?
Realment això serà una revolució queens obligarà a fer unes quantes reflexions
Per una banda cal valorar molt positivament l’expansió d’aquest nou invent, ja que permetrà ampliar la informació al visitant; buscar hotels i ofertes, restaurants, veure horaris, o simplement traçar rutes. No caldrà dirigir-se a una oficina de turisme, o desplegar un mapa incòmode i poc precís.
En contra, i segons la meva opinió, és precisament el fet de prescindir dels canals d’informació tradicionals, el que ens pot aportar els aspectes més negatius d’aquest invent. I és que un dels nostres factors clau en el món del turisme a nivell local i territorial és precisament el tracte de tu a tu, personalitzat, i on podem demostrar el nostre caràcter obert. Ara, però, els turistes prescindiran d’aquesta informació de primera mà per acabar valorant comentaris a la xarxa que poden ser molt subjectius.
El que si que està clar i que cada cop es fa més evident és el següent: aquells negocis (restaurants, hotels, cases rurals, botigues i petits comerços, etc) que encara no siguin presents a la xarxa s’han d’espavilar, i molt. Han de crear perfils a les xarxes socials que els permetin ser geolocalitzats, visibles als ulls dels internautes, ja no és suficient un cartell físic, ni tan sols un rètol gegant. Els nous consumidors són depredadors d’informació a la xarxa i cal fer el pas endavant.
En un proper article parlaré de com ser visible per a aquests nous consumidors, de forma ràpida, senzilla, i econòmica.
Josep Rodrigo, faldut del 84. Josep Rodrigo, faldut del 84. Director d’hotel. Observador i autodidacta. Parlaré de turisme, consells pràctics per a navegants, aplicacions i personal brandong. A twitter i a instagram em trobaràs per @joseprodrigo