El descans del guerrer

29/01/2016
foto extreta de la revista sportlife.es

Deia el meu professor de matemàtiques quan jo cursava l'EGB, que el dia abans de l'examen no s'estudiava. Era el dia que s'havia de fer servir per anar al cinema. Que tot ho havies de portar al dia per arribar amb tots els coneixements i sobretot la seguretat d'afrontar-lo amb prou garanties. I que la nit abans no aconseguiries 'empollar' i/o entendre tot el que no havies fet durant el trimestre. Tot i que ja sabem que amb 12-16 anys, el 99,9% dels joves estudien la tarda/nit abans i que poc l'enredaràs perquè vagi al cinema.

      Doncs amb l'esport, et pots aplicar tota aquesta teoria. Sabent que diumenge hi ha competició, sigui la primera que fas o sigui la marató número 100, la setmana, i sobretot a partir de dijous, s'ha de descansar de cara a la carrera. Tot el que facis amb duresa aquella setmana només et pot portar problemes i no t'ajudarà pel diumenge de la mateixa setmana. Havies de fer els deures fa dies, si no els has fet, potser suspens l'examen. Depèn dels teus objectius anuals i potser aquella cursa no és la teva màxima aspiració i la fas servir com a entrenament de qualitat, però el normal seria fer el conegut 'descans actiu'.

      Posarem l'exemple dels 10 km. de Vilafranca per la seva proximitat. Entre dilluns i dimecres proposo fer algun test per saber on estem realment i de quin mal hem de morir. Jo acostumo a fer el 60% de la distància total que tinc a la competició al ritme de cursa per provar i sobretot, i traient totes les teories dels entrenadors que ara es deuen estar posant les mans al cap llegint això, ho faig per auto motivació nua i pelada. Dijous, una sortida suau en una modalitat diferent de la de la competició, per exemple, una sortida en bicicleta. Divendres és el dia de descans. Descans total. Costa, però és necessari. I un consell: divendres dorm tot el que puguis, perquè dissabte ala nit amb els nervis no ho faràs. I dissabte, una sortida com diem al grup de WhatsApp que tenim per entrenar: ultra suau de 20' - 30'. Estiraments i a passar nervis. Anar a buscar el dorsal i la bossa del corredor si es pot per tenir-ho tot controlat i molt de gas per diumenge!

      En cap cas us vull inculcar com heu d'entrenar, aquesta és la meva manera de fer-ho. No té cap valor científic. Simplement, és la forma demotivar-me que tinc abans de cada prova. Molts ànims per diumenge, i demà dissabte: tots al cinema!

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.