
Fricandó
Fricandó
FRICANDÓ
Este plat és un gran clàssic de moltes taules del Baix Ebre, segur que molta gent l’heu pogut tastar. És un guisat que té com a base la carn de ternera, un bon sofregit, important posar els pesolets i la carlota. Després hi ha gent que lo fa una mica a la seua manera, alguns li posen rovellons i d’altres no.
Confesso que avui el plat no és meu, el va cuinar amb molt de carinyo ma mare per poder presentar-lo aquí al “Surt de casa”. A mi personalment m’agrada molt i la manera de cuinar-se fa que la carn quede molt tova.
Ingredients (6 personas):
- 1 kg. de carn de ternera (tapa plana)
- 1 ceba gran ratllada
- 4 tomates madures ratllades
- 300 g. de pèsols congelats
- 3 carlotes mitjanes
- 2 fulles de llorer
- una mica de farina
- 1 gotet de vi
- oli d’oliva
- sal i pebre negre mòlt
- optatiu: 2 quadrets de xocolate de coure (CREO)
- optatiu: si és temporada de rovellons podeu posar-ne uns quants, donen molt bon gust al plat.
Elaboració:
- Se salpebra la carn hores abans.
- S’enfarina i es va fregint en una paella amb oli. Es fregeix “tomba i tomba” i es va posant en una cassola gran.
- Quan la carn estigue fregida, en el mateix oli, fregirem la ceba ratllada primer i després la tomata, salant després.
- Es posen les fulles de llorer entre la carn. I es tira el sofregit per damunt, la carlota i els rovellons si ne posem.
- Es tira el vi blanc i es cobreix d’aigua sense passar-mos, la suficient per cobrir una mica.
- Es cou a foc lent d’una hora a hora i mitja, depenent de la carn.
- A mitja cocció es rectifica de sal. I cinc minuts abans d’acabar la cocció es pot afegir lo xocolate ratllat.
Que aprofite!
Foto: Jordi Aymà
Recepta cuinada per: Mama Bajoqueta
Si teniu qualsevol dubte sobre la recepta: lhortdebajoqueta@hotmail.com
*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.
27/07/2015 - 00:00
Amb estes calors que està fent al Baix Ebre i tota Catalunya, poques ganes hi ha de posar-se a la cuina. Així que avui vos dixo una recepta fresqueta i que és màgica.
23/12/2014 - 00:00
Als anys 80-90 este era uns dels postres típics d’algun dinar copiós i pesat nadalenc.
29/10/2014 - 00:00
De vegades m’inspiro amb receptes que veig, o de revistes, llibres, etc. Però d’altres quan tinc alguns ingredients que crec que poden lligar, em poso a innovar.
12/08/2014 - 00:00
Si no voleu sortir de casa, però voleu prendre esta beguda tan famosa ben fresqueta, amb un moment ho podeu fer. I segur que sorprendreu a la família i amics.
23/07/2014 - 00:00
Personalment m’encanten els postres que porten cireres, fer un tall a la massa i trobar la cirera a dintre és una passada.
09/06/2014 - 00:00
Fa un temps vaig poder anar a la Fira de l'aiguardent de Prat de Comte, petit poble amb una gent de cor molt gran.
- ‹ anterior
- 2 of 5
- següent ›




















